loading...

نیوز لند

بازدید : 108
شنبه 6 شهريور 1400 زمان : 23:18

دستگاه‌های «لومیا» (Lumea) شرکت نام‌آشنای «فیلیپس» (Philips) بر پایه‌ی تابش پالس‌های نوری (IPL) به ریشه‌ی مو کار می‌کنند. این پالس‌ها باعث ریزش موها می‌شوند و با استفاده‌ی منظم از دستگاه، موها مجددا رشد نمی‌کنند و پوست، صاف و عاری از موهای زائد می‌شود. شرکت فیلیپس از فناوری IPL به‌جای لیزر استفاده می‌کند. این فناوری حاصل سال‌ها تحقیق روی بیش از 2000 خانم است. فناوری IPL در بسیاری از سالن‌های زیبایی استفاده می‌شود و هم‌اکنون در ابعاد کوچک‌تر و با نتیجه‌ی مشابه برای استفاده در منزل ارائه شده است.

بهترین مارک دستگاه لیزر خانگی

Philips Lumea SC1997/60 جزو تولیدات سال 2015 شرکت فیلیپس است و برخلاف بعضی مدل‌های قبلی که به باتری قابل‌شارژ مجهز بودند، منبع تغذیه‌ی این مدل برق شهری است. لامپ این مدل ظرفیت بیش از 250 هزار فلش را دارد و دو عدد فیلتر همراه این دستگاه ارائه می‌شود. یک فیلتر مخصوص بدن بوده و مساحت پنجره‌ی آن 4 سانتی‌متر مربع است. این پنجره‌ی بزرگ کمک می‌کند که ازبین‌بردن موهای زائد نواحی دست و پا با سرعت زیادی انجام شود. فیلتر دیگر مخصوص صورت بوده و مساحت پنجره‌اش 2 سانتی‌متر مربع است. فیلتر مخصوص صورت یک فیلتر نور اضافه‌تر دارد تا با خیال راحت بتوان روی نواحی بالای لب، چانه، خط ریش و سایر نقاط حساس از دستگاه استفاده کرد. لومیا دارای پنج درجه‌ی شدت نور برای استفاده‌ی روی پوست نقاط مختلف بدن با حساسیت‌های مختلف است. با تنظیم شدت نور روی درجه‌ی پایین‌تر می‌توان از دستگاه در نقاط بسیار حساس بدن نیز استفاده کرد. ازآنجایی‌که دستگاه‌های ازبین‌بردن موهای زائد را نباید روی پوست‌های تیره استفاده کرد، SC1997/60 به سنسور تشخیص رنگ پوست مجهز شده است. لومیا در ابتدای هر بار استفاده و به‌صورت رندوم هنگام استفاده، میزان تیرگی پوست را اندازه‌گیری می‌کند. درصورتی‌که این میزان از حد مجاز بیشتر باشد، دستگاه به شکل خودکار از ادامه‌ی کار باز می‌ایستد. قابلیت جالبی که برای لومیا در نظر گرفته شده، امکان فلش‌زدن مداوم بدون برداشتن سر دستگاه از روی پوست است. این قابلیت برای استفاده روی نقاط صاف مانند دست و پا بسیار مناسب است و سرعت کار را بالا می‌برد؛ اما برای نقاط انحنادار باید به روش دستی فلش‌زدن را انجام داد؛ زیرا هنگامی‌که سری دستگاه کمی از پوست فاصله بگیرد، جهت ایمنی کاربر فلش ‌زده نمی‌شود. طبق گفته‌ی شرکت فیلیپس، بعد از 4 الی 5 بار استفاده در فواصل زمانی 2 هفته‌ای، کاهش قابل‌ملاحظه‌ای در میزان موهای زائد مشاهده می‌شود. پس از این دوره، برای حفظ این حالت کافی است که هر چندهفته یک‌بار از دستگاه استفاده شود. برای نگهداری بهتر از دستگاه، یک کیف پارچه‌ای خورجینی همراه آن ارائه شده است.

به‌طورخلاصه لومیا SC1997/60 از فناوری IPL استفاده می‌کند و دارای لامپ با ظرفیت بیش از 250 هزار فلش، دو فیلتر مخصوص صورت و بدن، 5 درجه‌ی شدت نور، سنسور تشخیص رنگ پوست و قابلیت فلش‌زدن خودکار و دستی است.

از قرن‌ها پیش انسان‌ها به دنبال راه‌های گوناگونی برای برطرف‌کردن سریع‌تر و راحت‌تر موهای زائد بدن خود بودند؛ اما راحتی و سرعت این پروسه، تنها دغدغه‌ی آن‌ها نبود. افراد همیشه به دنبال راهی مطلوب‌تر بودند که طی آن رشد دوباره‌ی موها در بازه‌‌ی زمانی طولانی‌تری اتفاق بیفتد. روش‌های متفاوتی از ترکیب آهک و زرنیخ تا موم و تیغ راه‌هایی بودند که برای حذف موهای زائد به کار گرفته شدند. این راه‌ها با اندکی تغییر هنوز هم به‌عنوان راه‌های اصلی برطرف‌کردن موهای زائد استفاده می‌شوند. اما تمام این روش‌ها در یک نکته‌ی منفی مشترک‌اند: هیچ‌کدام دائمی نیستند! بشر از ابتدا به دنبال راهی بود که بتواند موهای زائد بدن را به صورت دائمی از بین ببرد و به خاطر طبیعت ذاتی مو، تقریبا این موضوع امکان‌پذیر نبود. با پیشرفت تکنولوژی و به‌ویژه ابداع فناوری لیزر راه‌هایی برای رفع دائمی این مشکل پیدا شد. البته دستگاه‌های لیزر به خاطر هزینه‌ی بسیار بالا، بازگشت موها و ابعاد بسیار بزرگ همه‌گیر نشدند. به همین دلیل واحدهای تحقیق و توسعه‌ی شرکت‌های سازنده‌ی لوازم سلامت و زیبایی تحقیقات خود را روی دستگاه‌هایی خانگی به‌صرفه و با درصد موفقیتی بالاتر از دستگاه‌های قبلی متمرکز کردند. دستگاه‌هایی که تمام افراد بتوانند در خانه و سفر به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند و در مدت کوتاهی بدون صرف هزینه‌های هنگفت و بدون واردشدن آسیب‌های احتمالی به پوست، نتیجه‌ی مطلوب خود را به دست بیاورند.

شرکت فیلیپس بیش از یک قرن پیش توسط «جرارد فیلیپس» در شهر آیندهون هلند بنیان‌گذاری شد. این شرکت یکی از شرکت‌های بسیار بزرگ تولیدکننده‌ی لوازم و تجهیزات الکترونیکی جهان و از سازندگان معتبر لوازم شخصی برقی در حوزه‌ی سلامت و زیبایی مانند ریش‌تراش، محصولات مو و اپیلاتور در سطح حرفه‌ای و کیفیتی بسیار بالاست. امروزه در تمام جهان تولیدات این برند را می‌شناسند و در بسیاری از خانه‌ها به نسبت نیاز افراد، حداقل یکی از محصولات این برند وجود دارد. یکی دیگر از لوازمی که فیلیپس اهمیت آن را احساس و روی طراحی، ساخت و تولید انبوه آن تمرکز کرد، دستگاه‌های ازبین‌برنده‌ی دائمی موهای زائد بدن بود. طراحان فیلیپس با ارائه‌ی یک تکنولوژی پیشرفته توانسته‌اند ابزاری سبک، به‌صرفه و با تاثیر بیشتر تولید کنند. این تکنولوژی با استفاده از توانایی‌های لیزر چرخه‏‌ی رشد مو را متوقف می‌کند. فولیکول مسیری لوله‌مانند زیر پوست است که ریشه‌ی مو در آنجا رشد می‌کند و دستگاه‌های لیزر خانگی فیلیپس با حرارت‌دادن آن تاثیر خود را اعمال می‌کنند. در انتهای فولیکول، ناحیه‌ای برجسته به نام «بولب» است که پیگمان رنگی ملانین در آن تولید می‌شود. انرژی نور توسط ملانین مو جذب شده و از طریق متوقف‌کردن فولیکول‏‌ها از رشد مو ممانعت می‌کند. پالس‌های نوری این لیزر خانگی کاملا بی‌ضرر بوده و از نظر بالینی موردتایید هستند.

شیوه‌ی استفاده‌ی بسیاری از لیزرهای خانگی با محدودیت‌های متعددی همراه است؛ محدودیت‌هایی از قبیل مناطق و شیوه‌ی استفاده. اما این محصول فیلیپس به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که افراد بتوانند به‌سادگی و برای اکثر نواحی بدن از آن استفاده کنند. برای ساخت این لیزر از فناوری‌ موجود در دستگاه‌های کلینیک‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود؛ بنابراین هیچ خطری برای پوست ندارد و نتیجه‌ای بسیار مطلوب حاصل می‌کند. سرعت بالای پالس یا فلش‌زدن Lumea یکی از نکات مثبت این دستگاه به شمار می‌رود. از لحاظ سرعت پالس Lumea یکی از سریع‌ترین سیستم‌های IPL در جهان محسوب می‌شود. از این دستگاه می‌توان به‌راحتی در خانه و سفر استفاده کرد. به گفته‌ی فیلیپس، بهترین تاثیر این دستگاه بعد از چهار بار استفاده با فواصل دوهفته‌ای مشاهده خواهد شد. نکته‌ی مثبت این دستگاه مولتی‌یوزر بودن آن است که این محصول فیلیپس را به ابزاری به‌صرفه تبدیل می‌کند. کاربر این دستگاه می‌تواند لذت استفاده از آن را با دوستان یا افراد خانواده‌اش شریک شود. موی انسان به صورت دوره‌ای رشد و استراحت، رشد می‌کند. این چرخه از سه مرحله تشکیل شده است: آناژن یا مرحله‌ی رشد، کاتاژن یا مرحله‌ی پسرفت و تلوژن یا مرحله‌ی استراحت. با این فناوری درمان فقط در مرحله‌ی آناژن امکان‌پذیر است و بنابراین کاربر همین‌که رشد مجدد موها را مشاهده کرد، باید دوباره پروسه‌ی درمان را آغاز کند. این رشد تقریبا هر دو هفته یکبار تکرار می‌شود.

برطرف‌کننده‌ی موهای زائد بدن با استفاده از نور پالسی با شدت بالا (IPL) از ابداعات مدرن واحد تحقیقات فیلیپس و با همکاری چند تن از متخصصان برجسته‌ی پوست و موست. این فناوری با توجه به سرعت و تاثیرگذاری جالب‌توجهش، هیچ حساسیتی ایجاد نکرده و با روشی بسیار ساده، موها را به صورت کامل، بی‌نقص و بدون ایجاد هیچ‌گونه خطری از بین می‌برد. IPL (Intense pulsed light) یک فناوری با عمری بیش از پانزده سال بوده که امروزه به یک تکنولوژی پرکاربرد تبدیل شده است. لیزر خانگی Lumea فیلیپس با استفاده از این فناوری نور را با شدت بالا و به صورت پالسی به پوست کاربر می‌تاباند و با هدف‌‎گرفتن ریشه‌ی موها در زیر پوست، ساختار رشد آن‌ها را متوقف می‌کند. انرژی ساطع‌شده از این پالس‌های نوری رنگ تیره را هدف می‌گیرد؛ به همین علت تاثیر آن در افراد مختلف متفاوت است. هرچه کاربر این دستگاه پوست روشن‌تر و درعین‌حال موی تیره‌تری داشته باشد، تاثیری سریع‌تر و کامل‌تر از آی لایت مشاهده خواهد کرد. مطالعه‌های بالینی روی افراد مختلف نشان داد در یک دوره‌ی ۱۲ ماهه و پس از ۴ بار استفاده به طور متوسط بیش از ۶۵ درصد از موهای مورداصابت پالس‌های نوری برای همیشه از بین رفتند.

فیلیپس با ارائه‌ی لومیا یکی از امن‌ترین لیزرهای خانگی چند سال اخیر را به بازار روانه کرده است. این لیزر می‌تواند برای حذف مو از صورت، بدن، پاها، زیر بغل، منطقه‌ی تناسلی، بازوها و شکم مورداستفاده قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های حائزاهمیت این لیزر، تنظیم انرژی نوری دستگاه در پنج سطح مختلف است. برای کسب بهترین درمان بهتر است در سطحی ملایم اما با تداوم استفاده شود. درمان با استفاده از فناوری IPL یکی از شیوه‌های اثرگذار حذف موهای زائد برای استفاده حتی در پوست‌های حساس و مناطق حساس بدن است. این دستگاه از دو سری مخصوص بهره می‌برد که به صورت جداگانه برای صورت و بدن قابل‌استفاده‌اند. سری مخصوص بدن از پنجره‌ای به مساحت ۴ سانتی‌متر مربع بهره می‌برد که با اندازه‌ و پالس‌های مداوم، پروسه‌ی درمان را بسیار ساده می‌کند. سَری‌ کوچک‌تر اما با ۲ سانتی‌متر مساحت دریچه، برای استفاده در ناحیه‌ی صورت ساخته شده است. درنظرگرفتن سری‌های متفاوت برای صورت و بدن از دیگر مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود. تنظیم سطح انرژی دستگاه به شما کمک می‌کند تا نسبت به رنگ پوست و موی خود، بهترین نتیجه‌ی ممکن را از این دستگاه به دست آورید. لامپی که این انرژی را تولید می‌کند، با فناوری کوارتز ساخته شده است و به گفته‌ی متخصصین فیلیپس عمری نامحدود دارد؛ به همین دلیل با صرف یک بار هزینه، دستگاهی خواهید داشت که به صورت مادام‌العمر می‌توانید به همراه اعضای خانواده و دوستانتان از آن استفاده کنید. پوشش ولتاژی ۱۱۰ تا ۲۲۰ ولت، Lumea را به همسفر خوبی در تمام دنیا تبدیل می‌کند. اما شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه مجهزبودن آن به سنسور تشخیص رنگ پوست باشد؛ سنسوری که قدرت دستگاه را با رنگ پوست هماهنگ کرده است تا مطلوب‌ترین نتیجه حاصل شود.

یکی از معروف‌ترین تقسیم‌بندی‌های رنگ پوست، تقسیم‌بندی فیتزپاتریک (Fitzpatrick) است. در این تقسیم‌بندی افراد گوناگون براساس چند ویژگی به شش گروه تقسیم‌بندی می‌شوند. با توجه به این تقسیم‌بندی و تکیه بر راهنمای استفاده‌ای که فیلیپس ارائه داده است، Lumea تاثیر خود را روی پوست‌های درجه‌ی ۱ تا ۴ تاثیر می‌گذارد و روی پوست‌های با درجه‌ی تیرگی ۵ و ۶ به علت جذب‌نشدن انرژی توسط فولیکول‌ها تاثیری ندارد. درواقع این محصول فیلیپس را نباید برای پوست‌های با درجه‌ی تیرگی ۵ و ۶ به کار برد؛ زیرا ممکن است به خاطر جذب بالای انرژی نوری، آسیب‌دیدگی و سوزش پوست را به دنبال داشته باشد.

استفاده از فناوری‌های روز و به‌صرفه‌بودن، Philips SC1997/60 Lumea را به دستگاهی کارآمد و البته محبوب در بین علاقه‌مندان به رفع دائمی موهای زائد تبدیل کرده است. نظرات کاربران این دستگاه نشان می‌دهد که کارایی آن با وجود کوچکی اندازه و سهولت استفاده، کمتر از دستگاه‌های لیزر موجود در کلینیک‌های تخصصی نیست. بررسی‌های بالینی تاکنون خطری را برای استفاده‌کنندگان از این دستگاه (در صورتی که رنگ پوستی بسیار تیره نداشته باشند) ثبت نکرده است. سرعت اثرگذاری این دستگاه، یعنی مشاهده‌ی تاثیر دائمی تنها پس از چهار دوره استفاده از دیگر نکاتی است که این محصول فیلیپس را به محصولی محبوب تبدیل کرده است.

دستگاه‌های «لومیا» (Lumea) شرکت نام‌آشنای «فیلیپس» (Philips) بر پایه‌ی تابش پالس‌های نوری (IPL) به ریشه‌ی مو کار می‌کنند. این پالس‌ها باعث ریزش موها می‌شوند و با استفاده‌ی منظم از دستگاه، موها مجددا رشد نمی‌کنند و پوست، صاف و عاری از موهای زائد می‌شود. شرکت فیلیپس از فناوری IPL به‌جای لیزر استفاده می‌کند. این فناوری حاصل سال‌ها تحقیق روی بیش از 2000 خانم است. فناوری IPL در بسیاری از سالن‌های زیبایی استفاده می‌شود و هم‌اکنون در ابعاد کوچک‌تر و با نتیجه‌ی مشابه برای استفاده در منزل ارائه شده است.

بهترین مارک دستگاه لیزر خانگی

Philips Lumea SC1997/60 جزو تولیدات سال 2015 شرکت فیلیپس است و برخلاف بعضی مدل‌های قبلی که به باتری قابل‌شارژ مجهز بودند، منبع تغذیه‌ی این مدل برق شهری است. لامپ این مدل ظرفیت بیش از 250 هزار فلش را دارد و دو عدد فیلتر همراه این دستگاه ارائه می‌شود. یک فیلتر مخصوص بدن بوده و مساحت پنجره‌ی آن 4 سانتی‌متر مربع است. این پنجره‌ی بزرگ کمک می‌کند که ازبین‌بردن موهای زائد نواحی دست و پا با سرعت زیادی انجام شود. فیلتر دیگر مخصوص صورت بوده و مساحت پنجره‌اش 2 سانتی‌متر مربع است. فیلتر مخصوص صورت یک فیلتر نور اضافه‌تر دارد تا با خیال راحت بتوان روی نواحی بالای لب، چانه، خط ریش و سایر نقاط حساس از دستگاه استفاده کرد. لومیا دارای پنج درجه‌ی شدت نور برای استفاده‌ی روی پوست نقاط مختلف بدن با حساسیت‌های مختلف است. با تنظیم شدت نور روی درجه‌ی پایین‌تر می‌توان از دستگاه در نقاط بسیار حساس بدن نیز استفاده کرد. ازآنجایی‌که دستگاه‌های ازبین‌بردن موهای زائد را نباید روی پوست‌های تیره استفاده کرد، SC1997/60 به سنسور تشخیص رنگ پوست مجهز شده است. لومیا در ابتدای هر بار استفاده و به‌صورت رندوم هنگام استفاده، میزان تیرگی پوست را اندازه‌گیری می‌کند. درصورتی‌که این میزان از حد مجاز بیشتر باشد، دستگاه به شکل خودکار از ادامه‌ی کار باز می‌ایستد. قابلیت جالبی که برای لومیا در نظر گرفته شده، امکان فلش‌زدن مداوم بدون برداشتن سر دستگاه از روی پوست است. این قابلیت برای استفاده روی نقاط صاف مانند دست و پا بسیار مناسب است و سرعت کار را بالا می‌برد؛ اما برای نقاط انحنادار باید به روش دستی فلش‌زدن را انجام داد؛ زیرا هنگامی‌که سری دستگاه کمی از پوست فاصله بگیرد، جهت ایمنی کاربر فلش ‌زده نمی‌شود. طبق گفته‌ی شرکت فیلیپس، بعد از 4 الی 5 بار استفاده در فواصل زمانی 2 هفته‌ای، کاهش قابل‌ملاحظه‌ای در میزان موهای زائد مشاهده می‌شود. پس از این دوره، برای حفظ این حالت کافی است که هر چندهفته یک‌بار از دستگاه استفاده شود. برای نگهداری بهتر از دستگاه، یک کیف پارچه‌ای خورجینی همراه آن ارائه شده است.

به‌طورخلاصه لومیا SC1997/60 از فناوری IPL استفاده می‌کند و دارای لامپ با ظرفیت بیش از 250 هزار فلش، دو فیلتر مخصوص صورت و بدن، 5 درجه‌ی شدت نور، سنسور تشخیص رنگ پوست و قابلیت فلش‌زدن خودکار و دستی است.

از قرن‌ها پیش انسان‌ها به دنبال راه‌های گوناگونی برای برطرف‌کردن سریع‌تر و راحت‌تر موهای زائد بدن خود بودند؛ اما راحتی و سرعت این پروسه، تنها دغدغه‌ی آن‌ها نبود. افراد همیشه به دنبال راهی مطلوب‌تر بودند که طی آن رشد دوباره‌ی موها در بازه‌‌ی زمانی طولانی‌تری اتفاق بیفتد. روش‌های متفاوتی از ترکیب آهک و زرنیخ تا موم و تیغ راه‌هایی بودند که برای حذف موهای زائد به کار گرفته شدند. این راه‌ها با اندکی تغییر هنوز هم به‌عنوان راه‌های اصلی برطرف‌کردن موهای زائد استفاده می‌شوند. اما تمام این روش‌ها در یک نکته‌ی منفی مشترک‌اند: هیچ‌کدام دائمی نیستند! بشر از ابتدا به دنبال راهی بود که بتواند موهای زائد بدن را به صورت دائمی از بین ببرد و به خاطر طبیعت ذاتی مو، تقریبا این موضوع امکان‌پذیر نبود. با پیشرفت تکنولوژی و به‌ویژه ابداع فناوری لیزر راه‌هایی برای رفع دائمی این مشکل پیدا شد. البته دستگاه‌های لیزر به خاطر هزینه‌ی بسیار بالا، بازگشت موها و ابعاد بسیار بزرگ همه‌گیر نشدند. به همین دلیل واحدهای تحقیق و توسعه‌ی شرکت‌های سازنده‌ی لوازم سلامت و زیبایی تحقیقات خود را روی دستگاه‌هایی خانگی به‌صرفه و با درصد موفقیتی بالاتر از دستگاه‌های قبلی متمرکز کردند. دستگاه‌هایی که تمام افراد بتوانند در خانه و سفر به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند و در مدت کوتاهی بدون صرف هزینه‌های هنگفت و بدون واردشدن آسیب‌های احتمالی به پوست، نتیجه‌ی مطلوب خود را به دست بیاورند.

شرکت فیلیپس بیش از یک قرن پیش توسط «جرارد فیلیپس» در شهر آیندهون هلند بنیان‌گذاری شد. این شرکت یکی از شرکت‌های بسیار بزرگ تولیدکننده‌ی لوازم و تجهیزات الکترونیکی جهان و از سازندگان معتبر لوازم شخصی برقی در حوزه‌ی سلامت و زیبایی مانند ریش‌تراش، محصولات مو و اپیلاتور در سطح حرفه‌ای و کیفیتی بسیار بالاست. امروزه در تمام جهان تولیدات این برند را می‌شناسند و در بسیاری از خانه‌ها به نسبت نیاز افراد، حداقل یکی از محصولات این برند وجود دارد. یکی دیگر از لوازمی که فیلیپس اهمیت آن را احساس و روی طراحی، ساخت و تولید انبوه آن تمرکز کرد، دستگاه‌های ازبین‌برنده‌ی دائمی موهای زائد بدن بود. طراحان فیلیپس با ارائه‌ی یک تکنولوژی پیشرفته توانسته‌اند ابزاری سبک، به‌صرفه و با تاثیر بیشتر تولید کنند. این تکنولوژی با استفاده از توانایی‌های لیزر چرخه‏‌ی رشد مو را متوقف می‌کند. فولیکول مسیری لوله‌مانند زیر پوست است که ریشه‌ی مو در آنجا رشد می‌کند و دستگاه‌های لیزر خانگی فیلیپس با حرارت‌دادن آن تاثیر خود را اعمال می‌کنند. در انتهای فولیکول، ناحیه‌ای برجسته به نام «بولب» است که پیگمان رنگی ملانین در آن تولید می‌شود. انرژی نور توسط ملانین مو جذب شده و از طریق متوقف‌کردن فولیکول‏‌ها از رشد مو ممانعت می‌کند. پالس‌های نوری این لیزر خانگی کاملا بی‌ضرر بوده و از نظر بالینی موردتایید هستند.

شیوه‌ی استفاده‌ی بسیاری از لیزرهای خانگی با محدودیت‌های متعددی همراه است؛ محدودیت‌هایی از قبیل مناطق و شیوه‌ی استفاده. اما این محصول فیلیپس به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که افراد بتوانند به‌سادگی و برای اکثر نواحی بدن از آن استفاده کنند. برای ساخت این لیزر از فناوری‌ موجود در دستگاه‌های کلینیک‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود؛ بنابراین هیچ خطری برای پوست ندارد و نتیجه‌ای بسیار مطلوب حاصل می‌کند. سرعت بالای پالس یا فلش‌زدن Lumea یکی از نکات مثبت این دستگاه به شمار می‌رود. از لحاظ سرعت پالس Lumea یکی از سریع‌ترین سیستم‌های IPL در جهان محسوب می‌شود. از این دستگاه می‌توان به‌راحتی در خانه و سفر استفاده کرد. به گفته‌ی فیلیپس، بهترین تاثیر این دستگاه بعد از چهار بار استفاده با فواصل دوهفته‌ای مشاهده خواهد شد. نکته‌ی مثبت این دستگاه مولتی‌یوزر بودن آن است که این محصول فیلیپس را به ابزاری به‌صرفه تبدیل می‌کند. کاربر این دستگاه می‌تواند لذت استفاده از آن را با دوستان یا افراد خانواده‌اش شریک شود. موی انسان به صورت دوره‌ای رشد و استراحت، رشد می‌کند. این چرخه از سه مرحله تشکیل شده است: آناژن یا مرحله‌ی رشد، کاتاژن یا مرحله‌ی پسرفت و تلوژن یا مرحله‌ی استراحت. با این فناوری درمان فقط در مرحله‌ی آناژن امکان‌پذیر است و بنابراین کاربر همین‌که رشد مجدد موها را مشاهده کرد، باید دوباره پروسه‌ی درمان را آغاز کند. این رشد تقریبا هر دو هفته یکبار تکرار می‌شود.

برطرف‌کننده‌ی موهای زائد بدن با استفاده از نور پالسی با شدت بالا (IPL) از ابداعات مدرن واحد تحقیقات فیلیپس و با همکاری چند تن از متخصصان برجسته‌ی پوست و موست. این فناوری با توجه به سرعت و تاثیرگذاری جالب‌توجهش، هیچ حساسیتی ایجاد نکرده و با روشی بسیار ساده، موها را به صورت کامل، بی‌نقص و بدون ایجاد هیچ‌گونه خطری از بین می‌برد. IPL (Intense pulsed light) یک فناوری با عمری بیش از پانزده سال بوده که امروزه به یک تکنولوژی پرکاربرد تبدیل شده است. لیزر خانگی Lumea فیلیپس با استفاده از این فناوری نور را با شدت بالا و به صورت پالسی به پوست کاربر می‌تاباند و با هدف‌‎گرفتن ریشه‌ی موها در زیر پوست، ساختار رشد آن‌ها را متوقف می‌کند. انرژی ساطع‌شده از این پالس‌های نوری رنگ تیره را هدف می‌گیرد؛ به همین علت تاثیر آن در افراد مختلف متفاوت است. هرچه کاربر این دستگاه پوست روشن‌تر و درعین‌حال موی تیره‌تری داشته باشد، تاثیری سریع‌تر و کامل‌تر از آی لایت مشاهده خواهد کرد. مطالعه‌های بالینی روی افراد مختلف نشان داد در یک دوره‌ی ۱۲ ماهه و پس از ۴ بار استفاده به طور متوسط بیش از ۶۵ درصد از موهای مورداصابت پالس‌های نوری برای همیشه از بین رفتند.

فیلیپس با ارائه‌ی لومیا یکی از امن‌ترین لیزرهای خانگی چند سال اخیر را به بازار روانه کرده است. این لیزر می‌تواند برای حذف مو از صورت، بدن، پاها، زیر بغل، منطقه‌ی تناسلی، بازوها و شکم مورداستفاده قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های حائزاهمیت این لیزر، تنظیم انرژی نوری دستگاه در پنج سطح مختلف است. برای کسب بهترین درمان بهتر است در سطحی ملایم اما با تداوم استفاده شود. درمان با استفاده از فناوری IPL یکی از شیوه‌های اثرگذار حذف موهای زائد برای استفاده حتی در پوست‌های حساس و مناطق حساس بدن است. این دستگاه از دو سری مخصوص بهره می‌برد که به صورت جداگانه برای صورت و بدن قابل‌استفاده‌اند. سری مخصوص بدن از پنجره‌ای به مساحت ۴ سانتی‌متر مربع بهره می‌برد که با اندازه‌ و پالس‌های مداوم، پروسه‌ی درمان را بسیار ساده می‌کند. سَری‌ کوچک‌تر اما با ۲ سانتی‌متر مساحت دریچه، برای استفاده در ناحیه‌ی صورت ساخته شده است. درنظرگرفتن سری‌های متفاوت برای صورت و بدن از دیگر مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود. تنظیم سطح انرژی دستگاه به شما کمک می‌کند تا نسبت به رنگ پوست و موی خود، بهترین نتیجه‌ی ممکن را از این دستگاه به دست آورید. لامپی که این انرژی را تولید می‌کند، با فناوری کوارتز ساخته شده است و به گفته‌ی متخصصین فیلیپس عمری نامحدود دارد؛ به همین دلیل با صرف یک بار هزینه، دستگاهی خواهید داشت که به صورت مادام‌العمر می‌توانید به همراه اعضای خانواده و دوستانتان از آن استفاده کنید. پوشش ولتاژی ۱۱۰ تا ۲۲۰ ولت، Lumea را به همسفر خوبی در تمام دنیا تبدیل می‌کند. اما شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه مجهزبودن آن به سنسور تشخیص رنگ پوست باشد؛ سنسوری که قدرت دستگاه را با رنگ پوست هماهنگ کرده است تا مطلوب‌ترین نتیجه حاصل شود.

یکی از معروف‌ترین تقسیم‌بندی‌های رنگ پوست، تقسیم‌بندی فیتزپاتریک (Fitzpatrick) است. در این تقسیم‌بندی افراد گوناگون براساس چند ویژگی به شش گروه تقسیم‌بندی می‌شوند. با توجه به این تقسیم‌بندی و تکیه بر راهنمای استفاده‌ای که فیلیپس ارائه داده است، Lumea تاثیر خود را روی پوست‌های درجه‌ی ۱ تا ۴ تاثیر می‌گذارد و روی پوست‌های با درجه‌ی تیرگی ۵ و ۶ به علت جذب‌نشدن انرژی توسط فولیکول‌ها تاثیری ندارد. درواقع این محصول فیلیپس را نباید برای پوست‌های با درجه‌ی تیرگی ۵ و ۶ به کار برد؛ زیرا ممکن است به خاطر جذب بالای انرژی نوری، آسیب‌دیدگی و سوزش پوست را به دنبال داشته باشد.

استفاده از فناوری‌های روز و به‌صرفه‌بودن، Philips SC1997/60 Lumea را به دستگاهی کارآمد و البته محبوب در بین علاقه‌مندان به رفع دائمی موهای زائد تبدیل کرده است. نظرات کاربران این دستگاه نشان می‌دهد که کارایی آن با وجود کوچکی اندازه و سهولت استفاده، کمتر از دستگاه‌های لیزر موجود در کلینیک‌های تخصصی نیست. بررسی‌های بالینی تاکنون خطری را برای استفاده‌کنندگان از این دستگاه (در صورتی که رنگ پوستی بسیار تیره نداشته باشند) ثبت نکرده است. سرعت اثرگذاری این دستگاه، یعنی مشاهده‌ی تاثیر دائمی تنها پس از چهار دوره استفاده از دیگر نکاتی است که این محصول فیلیپس را به محصولی محبوب تبدیل کرده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 217
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 211
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 377
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 590
  • بازدید ماه : 3757
  • بازدید سال : 4751
  • بازدید کلی : 36017
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی